Пошук навчальних матеріалів по назві і опису в нашій базі:

Точність мовлення




68.37 Kb.
НазваТочність мовлення
Дата конвертації30.07.2013
Розмір68.37 Kb.
ТипДокументы
Зміст
3. Укажіть рядок, у якому названо всі вимоги до мовлення
4. Укажіть рядок, слова якого становлять синонімічний ряд
5. Укажіть рядок, у якому дібрано антоніми до слова велетень
6. Якими лексичними одиницями є слова заїзд - з’їзд, зброя – збруя
7. Укажіть речення, у якому вжито запозичені слова
8. Укажіть рядок, у якому всі слова є застарілими
9. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням
10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом
11. До якого стилю належить поданий текст?
12. Введіть у речення пароніми.
2. У якому рядку неправильно дібрано українські відповідники
3. Укажіть рядок, у якому названо всі вимоги до мовлення
4. Укажіть рядок, у якому дібрано синоніми до слова горизонт
5. Укажіть рядок, у якому дібрано антоніми до слова великий
6. Якими лексичними одиницями є слова у словосполученнях «заводський брак» - «брак часу»
7. Укажіть речення, у якому вжито запозичені слова
8. Укажіть речення, у якому вжито застарілу лексику
9. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням
10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом
11. До якого стилю належить поданий текст?
...
Повний зміст
Контрольна робота № 1

Точність мовлення

І варіант

Тест

  1. Стилістика – це:

А Розділ науки про мову, що вивчає речення, його будову та способи об’єднання слів у словосполучення та речення.

Б Розділ накуки про мову, що вивчає звукову будову мови.

В Розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.

Г Вчення про функційно-стильові засоби мови та їхнє застосування.
2. У якому рядку неправильно дібрано українські відповідники:

А Планирование – планування, предприятие – підприємство, производство – виробництво, назначение – призначення, многочисленный – численний.

Б Вовлекать в работу – залучати до роботи, принимать участие – брати участь, сдавать экзамены – складати іспити.

В В значительной степени - в значній мірі, бывший директор – бувший директор, разработать мероприятие – розробити міроприємство, занимать призовые места – займати призові місця, самый лучший результат – самий кращий результат.

Г В дальнейшем – надалі, исключение из правил – виняток з правила, следующий вопрос – наступне питання, указ вступил в силу – указ набрав чинності, на протяжении недели – протягом тижня.
^ 3. Укажіть рядок, у якому названо всі вимоги до мовлення:

А Тональність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність.

Б Логічність, відповідність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність.

В Змістовність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, адекватність.

Г Змістовність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність.
^ 4. Укажіть рядок, слова якого становлять синонімічний ряд:

А Мовчазливий, мовчазність, мовчазна, мовчанка, мовчати.

Б Мовчазний, говіркий, говірка, мовчун, мова.

В Мовчазний, небалакучий, неговіркий, маломовний, небагатослівний.

Г мовчати, говорити, слухати, кричати, шептати.
^ 5. Укажіть рядок, у якому дібрано антоніми до слова велетень:

А Гігант, силач.

Б Високий, міцний.

В Великий, значний.

Г Ліліпут, карлик.
^ 6. Якими лексичними одиницями є слова заїзд - зїзд, зброя – збруя:

А Синонімами.

Б Антонімами.

В Омонімами.

Г Паронімами.
^ 7. Укажіть речення, у якому вжито запозичені слова:

А Туди не заходить ні одна людська душа, лиш іноді у свята мій неньо.

Б З лодій виходили сірі постаті. То були вої в кольчугах.

В Назва «академія» прийшла до нас зі Стародавньої Греції і пов’язана з ім’ям персонажа грецьких міфів Академа.

Г Чернігівці ж теж не ликом шиті, теж розуміють, до чого воно йдеться.
^ 8. Укажіть рядок, у якому всі слова є застарілими:

А Кришталь, бланк, кубок, десниця, фіра.

Б Установа, місія, плахта, намітка, горбатка.

В Графиня, кольчуга, карета, муж, шолом.

Г Мірошник, білочка, фламінго, соната, трон.

^ 9. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:


1 пекти раків

А засмутитися

2 повісити носа

Б червоніти

3 замилювати очі

В брехати

4 розбити глека

Г посваритися




Д насміхатися


^ 10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом:


1 ні пари з уст

А у всіх на виду

2 ховати очі

Б у вогонь і в воду

3 моя хата скраю

В позичити очі в Сірка

4 у чорта на болоті

Г плести сухого дуба




Д під самим носом


^ 11. До якого стилю належить поданий текст?
Гори навколо мовби висіли в повітрі, такі вони були прозорі й легкі в ці останні дні ясного гірського літа. Ліси наче світилися наскрізь. Контури кожного дерева, кожної скелі були напрочуд виразні, як у панорамі бінокля. Де-не-де по лісах прохоплювалось перше полум’я осіннього багрянцю, від якого вони ставали ще пишніші й барвистіші.
^ 12. Введіть у речення пароніми.

Професійний – професіональний

Звернення - звертання

Контрольна робота № 1

Точність мовлення

ІІ варіант

Тест

  1. Лексикологія – це

А Розділ науки про мову, що вивчає значення слів, їх походження.

Б Розділ накуки про мову, що вивчає звукову будову мови.

В Розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.

Г Вчення про функційно-стильві засоби мови та їхнє застосування.
^ 2. У якому рядку неправильно дібрано українські відповідники:

А Абонентский ящик – абонентська скринька, бедность мысли – убогість думки, грецкий орех – волоський горіх, завещание о наследстве – духівниця, звонить по телефону – телефонувати.

Б Без задних ног – не чуючи під собою ніг, во весь дух – щодуху, забубенная голова – шибайголова, на произвол судьбы – напризволяще, птица высокого полёта – велике цабе.

В В одиночестве – (у)на самотині, совпадать – збігатися, предпосылка – передумова, во главе – на чолі, во вред – на шкоду.

Г выписка из протокола – виписка з протоколу , отложить заседание – відложити засідання , благодаря поддержке – дякуючи підтримці , действующий закон – діючий закон , крайние меры – крайні міри.
^ 3. Укажіть рядок, у якому названо всі вимоги до мовлення:

А Логічність, відповідність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність.

Б Змістовність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, адекватність.

В Інтонаційність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність.

Г Змістовність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність.
^ 4. Укажіть рядок, у якому дібрано синоніми до слова горизонт:

А Географія, сонце, небо, далечінь, лінія.

Б Видноколо, обрій, виднокруг, крайнебо, небосхил.

В Горизонталь, горизонтальний, вертикальний, протяжність, протяг.

Г Бачити, вивчати, спостерігати, креслити, малювати.
^ 5. Укажіть рядок, у якому дібрано антоніми до слова великий:

А Величний, величезний.

Б Здоровий, немалий.

В Малий, маленький.

Г Величенький, великуватий.
^ 6. Якими лексичними одиницями є слова у словосполученнях «заводський брак» - «брак часу»:

А Синонімами.

Б Антонімами.

В Омонімами.

Г Паронімами.
^ 7. Укажіть речення, у якому вжито запозичені слова:

А Недокрів’я, воротар, життя, душа, дорога.

Б Шлях, пішник, шосе, стежина, плай.

В ведмідь, корсетка, чабан, часопис, журнал.

Г Акорд, ампутація, анемія, ватерполо, форвард.


^ 8. Укажіть речення, у якому вжито застарілу лексику:

А Звісна річ, усім тяжка розлука з тим, що називається життя.

Б Різдво, колядують діти, вони пляшуть в кожній хаті, збирають гроші на завтрашній день.

В Зимовий ранок засівав уже над землею, як перлами, срібним снігом.

Г Умре муж велій в власяніце, не плачте, сироти, вдовиці.
^ 9. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:


1 давати хропака

А набратися неприємностей

2 ускочити вище халяв

Б мандрувати

3 ганяти вітер по світу

В сміятися

4 продавати зуби

Г стримуватися




Д спати


^ 10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом:


1 останнє віддасть

А перебиватися з хліба на воду

2 жити на широку ногу

Б важкий на підйом

3 за тридев’ять земель

В з батька рідного здере

4 кіт наплакав

Г кури не клюють




Д рукою подати



^ 11. До якого стилю належить поданий текст?
Ще на початку ХХ століття геніальний учений, один з творців української науки М. С. Грушевський сказав: «Серед усіх потреб нашого національного життя потреба рідної школи школинайголовніша, бо народ, який не має своєї школи, може бути лише пасербом чужих народів, а ніколи не виб’ється на самостійну дорогу існування». Його думки про українську школу і рідну мову свіжі, ніби взяті зі зрізу сьогоднішнього життя, коли давня тінь зневаги до мови нашого народу упала зі страшною силою.

Найболючіша наша проблема сьогодні – стан української мови.
12. Введіть у речення пароніми.

Вибирати – обирати

Туристський – туристичний

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Точність мовлення iconОзнака будь-якого тексту. Крім того, у кожному тексті є головна думка, те, заради чого твориться текст
Термін «мовлення» має кілька значеннь: мовлення як процес, мовлення як результат І т п

Точність мовлення iconПлан: Породження мовлення ( пм ) 1 Породження мовлення як процес мовленнєвої діяльності 2 Звязок пм з
Спілкування — специфічна психокогнітивна діяльність людей, в основі якої процеси породження І сприйняття мовлення у конкретному комунікативному...

Точність мовлення iconУрок розвитку комунікативних умінь. Обладнання
Сьогодні наш урок розвитку зв’язного мовлення незвичайний. До нас у гості завітає чарівна Українська Мова та її сини Стилі Мовлення....

Точність мовлення iconКонспект заняття з розвитку мовлення
Зв'язне мовлення: продовжувати формувати уміння дітей складати творчу розповідь на тему, запропоновану вихователем

Точність мовлення iconВикористання прислівників як засобів зв’язку речень у тексті, а також для підвищення виразності мовлення
Я й творчу активність, здібності учнів, формувати вміння застосовувати здобуті знання на практиці, удосконалювати навички виразного...

Точність мовлення iconЧи хочете ви навчитися виразно говорити, правильно інтонуючи власне мовлення?
...

Точність мовлення iconУрок розвитку зв’язного мовлення «Про що говорить заголовок»
Розвиток зв’язного мовлення—необхідна умова формування активної особистості

Точність мовлення iconКонспект заняття з розвитку мовлення з використанням ікт
...

Точність мовлення icon«пам’ЯТЬ СЕРЦЯ пам’ЯТЬ СИВИНИ пам’ять тих, хто не прийшов з війни » Мета
Фізичний розвиток: удосконалювати точність рухів малят під час предметно – практичних дій; стимулювати рухову активність

Точність мовлення iconКультура усного ділового мовлення
Відповідне корегування гарного, правильного, естетично вишуканого усного мовлення. Автори наукової статті розглядають основні постулати...

Додайте кнопку на своєму сайті:
windocs.com.ua


База даних захищена авторським правом ©windocs.com.ua 2013
звернутися до адміністрації
windocs.com.ua
Реферати
Автореферати
Методички
Документи

опубликовать
Головна сторінка