Пошук навчальних матеріалів по назві і опису в нашій базі:

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм»




61.52 Kb.
НазваУрок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм»
Дата конвертації21.08.2013
Розмір61.52 Kb.
ТипУрок
Зміст
Тип уроку
Клас: 10-й суспільно-гуманітарнийЕпіграф
Вступне слово вчителя
Слово вчителя
Робота з комп’ютером, ММП. «Мікрофон»
Зачитування зразків учнівських нарисів (група журналістів)
Не захоплюватись картинами К. Білокур неможливо, бо в них – неповторний, витворений чулим до краси серцем світ.
Тема: «Я на матір – природу дивилась і в неї училась»

(Катерина Василівна Білокур)

(Нарис про людину-видатного представника певної професії)

Мета: поглибити знання про види мистецтва, повторити поняття про нарис як зразок оповідного висловлювання, удосконалювати уміння аналізувати тексти художньо-публіцистичного стилю, навички складання монологічного висловлювання в публіцистичному, художньому стилі; розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно, з дотриманням стильових ознак, збагачувати словниковий запас мовлення учнів засобами оцінки, розширювати кругозір учнів; виховувати інтерес до творів мистецтва

^ Тип уроку: урок розвитку мовленнєвих умінь

Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм», «Спіймай помилку», «Мікрофон», «Фантастична феєрія» , робота з підручником, картками, дошкою, ММП

^ Клас: 10-й суспільно-гуманітарний

Епіграф: Б’ється пензлик гілочкою в шибку,

Візерунки з ночі напина –

І гойда безсонням квіти жінка,

Кольором і ніжністю луна…

Катерина Квітчаста

«Тільки квіти в тихім заповіті»

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення десятикласників із темою, метою, завданням уроку.

^ Вступне слово вчителя

У 2010 року виповнилося 110 років від дня народження К.В. Білокур (1900-1961), української народної художниці

Пабло Пікассо, якого вона в свій час «вилікувала» від депресії своїми полотнами, так відгукувався про К. Білокур: «якби у нас, у Франції, була такого рівня художниця, ми б змусили заговорити про неї увесь світ. А в її рідній Богданівці її полотнами селяни розтоплювали печі…»

А К. Білокур в одному з листів до художниці Емми Гурович пояснювала свій хист до малювання так: «я на матір-природу дивилась… і в неї вчилась…»

Проте В.Сухомлинський радить у такій ситуації «…не тільки дивитись, але й бачити…».

Тому завданням сьогоднішньому уроку буде роздивитися, побачити К.Білокур з двох позицій: журналістів та письменників.

ІІІ Робота у групах «Мозковий штурм»

Журналісти виявляють риси публіцистичного нарису, а письменники – художнього (додаток №1); доводять на прикладі тексту жанрову приналежність нарису; формують висновок.

^ Слово вчителя

Одна з необхідних умов , щоб написати нарис, є обрання героя нарису , зібрання матеріалу про цю людину , зустріч з нею, або хоча б з її полотнами…

^ Робота з комп’ютером, ММП. «Мікрофон»

За допомогою оцінної лексики, що подана на дошці, висловити своє враження від продемонстрованих картин К. Білокур.

Оцінні слова:

  • Не захоплюватись картинами К. Білокур неможливо, бо…

  • Незважаючи на важке життя художниці, її картини…

  • Цінне в картинах К.Білокур є те, що…

  • Незважаючи на складний метод творчого процесу, творам художниці притаманні…

  • Полотна К. Білокур засвідчують…

  • Я вважаю, що картини К. Білокур – це …

  • На мою думку, художниця змалювала вдало/невдало…

  • Не сподобалось зображення на картинах К. Білокур…


ІV Взаємоопитування « Фантастична феєрія»

Група журналістів веде репортаж з групою письменників про життя і творчість К.В. Білокур.

  • Чому К. Білокур вважають представницею саме «наївного мистецтва» ?

  • Крім малювання у К.Білокур спостерігався й потяг до театру. Чим ви це поясните?

  • Чи можна вважати, що подарований О.Кравченком букет живих квітів для К. Білокур став проявом жорстокості по відношенню до рослин? Чи варто було нехтувати женихом?

  • Мрія намалювати «Казку-картинку» не отримала розуміння оточення. Чи можна вважати, що ця картина так і залишилася незавершеною?

  • Як би, на вашу думку, склалась доля К. Білокур, якщо б вона переїхала жити до Києва?

  • Як ви гадаєте, чи сімейні стосунки заважають роботі художника, на прикладі К. Білокур?

  • Чи згодні ви з твердженням: шлях художника-самоука – важкий і тернистий?

Та іскру краси твоїх дочок,

Чорнявих царівн, Україно.

V Підсумок уроку «Спіймай помилку»

  1. Нарис – це змалювання за допомогою уяви , вимислу, людей, подій, фактів

  2. Від оповідань нарис відрізняється документалізмом

  3. Художній нарис копіює реальність

  4. Публіцистичний нарис –це оглядові статті на актуальні суспільно- політичні теми.

  5. Вживання слів переносного значення характерно для публіцистичного нарису

  6. Суспільно-політична лексика, експресивно-забарвлені слова – це ознаки публіцистичного нарису

^ Зачитування зразків учнівських нарисів (група журналістів):

Катерина Василівна Білокур – майстер народного декоративного живопису.

Натюрморти, картини з квітів, краєвиди пензля К. Білокур називають «своєрідними новелами або поемами про звичайні чудеса природи, до яких ми ще вчора були байдужими»

Водночас доробок К.Білокур надихає багатьох сучасних поетів на ліричні твори, які осмислюють її полотна у слові, художні портрети К. Білокур, розповіді про секрети її творчої лабораторії…

(група письменників):

  • ^ Не захоплюватись картинами К. Білокур неможливо, бо в них – неповторний, витворений чулим до краси серцем світ.


Після прослуховування творів зачитується поезія Д. Луценка (декламує учень):

Для мене багато не треба,

Щоб ласку і добрість пізнати,

Лиш просвіток рідного неба

Та затишок теплої хати,
Та житнього хліба шматочок,

Та цвіту , що сяє калинно ,

Та іскру краси твоїх дочок,

Чорнявих царівн, Україно.
Для мене багато не треба,

Щоб серце забилось раптово.

Лиш латочку рідного неба,

Та матері лагідне слово…

Підсумкове слово вчителя

Жив у великому місті Художник-скульптор. Був він не геніальний і не бездарний, не багатий і не бідний, не сумний і не веселий. Зате був уважний до всіх, милосердний і справедливий.

Набридли художнику міська тіснява і міський гамір. Вирішив він переїхати жити до села, де мав будиночок. Був той будиночок не розкішний і не злиденний, а така собі двоповерхова хатка з великими вікнами.

Розвісив Художник по стінах свої картини, поставив уздовж стін свої скульптури і став жити-поживати.

Якось уночі він почув, що хтось плаче. Вийшов у кухню й побачив у кутку щось маленьке, капловухе й кудлате. Обличчя за бородою не видно, лише зелені очі блимають.

- Ти хто ? – здивувався Художник.

- Домовик я, ось хто! – вигукнуло кудлате й капловухе. – Йду від тебе! А без домовика дім стояти не буде!

- Чим же я тебе розгнівив? – здивувався Художник.

- Нащо статуй заморських понаставляв? Нащо на картинах страховисьок понамальовував? Уночі й побалакати нема з ким!..

І вирішив Художник обставити свій дім так, щоб догодити домовичку…

(За Г. Вєтровою)
VI Домашнє завдання. Створити нарис про К. Білокур.

Додаток 1

Нарис – оповідний, художньо-публіцистичний твір, у якому змальовуються помічені автором дійсні життєві факти, події і конкретні люди.
Нарис дає змогу письменнику, журналісту оперативно виявити і відтворити характерне, типове в житті, привернути увагу громадськості.
Від оповідання нарис відрізняється тим, що відтворює факти, які справді мали місце в житті. Отже, важлива риса нарису – документалізм.
Адреса, призначення нарису – сформувати у свідомості читача соціально-значимий образ людини, показавши її в роботі, у стосунках з близькими, в побуті, розкривши процес становлення особистості.
Нариси бувають портретні, подієві, подорожні, проблемні, зарисовки важливих суспільних подій тощо.

Відповідно до тематики нариси поділяються: робітничого, студентського, військового життя тощо.
Художній нарис відрізняється від оповідання та повісті насамперед відтворенням в образній формі реальності, але не копією реальності. Для такого нарису характерна гостра злободенність.
У газетах і журналах нарисами називають також оглядові статті на актуальні суспільно-політичні теми, рідше науковий твір, у якому поставлена проблема висвітлена лише в загальних рисах без достатнього заглиблення в деталі.
Мовні ознаки публіцистичного нарису: концентрація суспільно-політичної лексики, частотність оцінних, експресивно забарвлених слів і зворотів; дієслова наказового способу; питальні, спонукальні речення і звертання; складові твору-роздуму (вступ, основна частина, висновок).
Мовні ознаки художнього нарису: переносне вживання слів, неологізми, іншомовна лексика, професіоналізми; дієслова теперішнього часу; чітка побудова складних речень; концентрична подача інформації.

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» icon«Welcome to Ukraine»
Методи та прийми: «акваріум», «мозковий штурм», «відкритий мікрофон», робота в перехресних групах

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconУрок розвитку мовленнєвих умінь І навичок
Тема. Усний твір-роздум публіцистичного стилю на морально-етичну тему «Історія епохи очима її сучасників»

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconПрограми та рекомендації до розподілу програмного матеріалу
На другій ступені освіти закладається фундамент загальноосвітньої та трудової підготовки, продовжується корекційно-відновлювальна...

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconУрок Рівень стандарту Тема уроку: Хромосоми. Каріотип
Актуалізація опорних знань І мотивація навчальної діяльності 5хв картки тести на повторення домашнього завдання мозковий штурм: Ендоплазматична...

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconДиференційована робота в групах для формування комунікативних умінь
Оптимальне використання індивідуальних здібностей учнів можливо тільки а умовах диференційованого навчання

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconУрок конференція І організація уроку: Об‘єднання учнів у червоний І синій сектори, обирання секретаря, заповнення таблиці оцінювання. ІІ. Повідомлення теми уроку. ІІ. Мотивація. Вправа «Мозковий штурм»
Мета: узагальнити знання про значення електричного струму в житті людини; повторити: правила техніки безпеки під час роботи з електричними...

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconУрок з біології в 9 класі на тему: Вчитель
...

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconУрок узагальнення й систематизації знань Методи й прийоми
Мета. Узагальнити й систематизувати знання з теми, розвивати зв’язне мовлення, навички мовного аналізу, вміння користуватися словником,...

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» iconУрок розвитку комунікативних умінь. Обладнання
Сьогодні наш урок розвитку зв’язного мовлення незвичайний. До нас у гості завітає чарівна Українська Мова та її сини Стилі Мовлення....

Урок розвитку мовленнєвих умінь Методи та прийоми: робота в групах «Мозковий штурм» icon"Мрії зламане крило" (урок-спогад до д ня народження Лесі Українки)
Методи І прийоми: евристична бесіда, художня оповідь, виразно-художнє читання автобіографічних поезій І фрагментів біографічних творів,...

Додайте кнопку на своєму сайті:
windocs.com.ua


База даних захищена авторським правом ©windocs.com.ua 2013
звернутися до адміністрації
windocs.com.ua
Реферати
Автореферати
Методички
Документи

опубликовать
Головна сторінка