Пошук навчальних матеріалів по назві і опису в нашій базі:

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут




1.34 Mb.
НазваМіністерство оборони україни військовий інженерний інститут
Сторінка1/13
С А полковник
Дата конвертації25.08.2013
Розмір1.34 Mb.
ТипДокументы
Зміст
Технічна характеристика
Загальна будова
Рама автомобіля служить для розміщення і кріплення складових частин автомобіля. Рама
Трансмісія автомобіля
Ходова частина
Рульове керування
Гальмівні системи
Спеціальне обладнання
Принцип дії
2. Трансмісія автомобіля
Технічна характеристика
Будова зчеплення
Ведучі деталі зчеплення
До ведених деталей
Механізм вимикання
Привід керування зчепленням
Робота зчеплення
Зчеплення виключене
Характерні несправності зчеплення
Регулювання приводу керування зчепленням
...
Повний зміст
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

ВІЙСЬКОВИЙ ІНЖЕНЕРНИЙ ІНСТИТУТ


ПОДІЛЬСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АГРАРНО-ТЕХНІЧНОЇ АКАДЕМІЇ




КАФЕДРА ДВИГУНІВ І БАЗОВИХ МАШИН

АВТОМОБІЛЬ КрАЗ – 260Г

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

АВТОРИ: полковник Калван Е. П.

працівник ЗСУ Алахвердієв С. А.

полковник Петровський В. М.

підполковник Зуєв Ю. М.



м. Кам’янець-Подільський


2004 рік



В навчальному посібнику дані основні технічні характеристики, будова, робота, основи експлуатації основних складових частин автомобіля КрАЗ-260Г.

Даний посібник призначений для забезпечення вивчення автомобіля КрАЗ-260 курсантами в курсі дисципліни „Автомобільна техніка”, студентами при вивченні „Технічної підготовки”. Посібник може бути корисним для підготовки водіїв різного рівня підготовки, для підготовки спеціалістів-ремонтників.

Посібник розроблений полковником Калваном Е.П. та полковником Алахвердієвим С. А., перекладений на українську мову та доповнений полковником Петровським В. М. та підполковником Зуєвим Ю. М.

ЗМІСТ


Введення

4

1. Призначення, технічна характеристика і загальна будова автомобіля КрАЗ-260.

5

2. Трансмісія

8

2.1. Зчеплення

8

2.2. Коробка передач

12

2.3. Роздавальна коробка

18

2.4. Карданна передача і мости.

21

3. Пневматична система

25

3.1 Система живлення стисненим повітрям

25

3.2 Пневматичний привід гальм

30

3.3 Система регулювання тиску повітря у шинах.

36

3.4. Магістралі живлення різних споживачів.

36

3.5. Характерні несправності пневмосистеми. Експлуатаційні регулювання. Технічне обслуговування.

36

4. Ходова частина.

38

5. Рульове управління.

44

6. Гальма.

49

7. Лебідка.

56

8. Електрообладнання.

59

9. Загальні питання експлуатації автомобіля.

63

Додатки

68


ВВЕДЕННЯ
Автомобіль КрАЗ-260 та його модифікації є основною базовою машиною для багатьох зразків інженерної техніки. На базі автомобіля Краз-260Г змонтовані понтонно-мостовий парк ПМП-М, мостобудівна установка УСМ-2, важкий механізований міст ТММ-3М, екскаватор ЕОВ-4421, автомобільний кран КС-3576. Автомобіль КрАЗ-260Г прийшов на заміну автомобіля КрАЗ-255Б і став одним із основних вантажних автомобілів Збройних Сил України. В даному посібнику дані необхідні відомості по будові, роботі, регулюванню і технічному обслуговуванню основних складових частин автомобіля КрАЗ-260Г.

Від знання обслугою та командиром підрозділу технічної характеристики автомобіля, будови і роботи його складових частин залежить правильна та безаварійна експлуатація автомобільної техніки. Тому вивчення будови та роботи автомобіля і його складових частин є одним із найважливіших завдань осо­бового складу підрозділів, зв'язаного з експлуатацією автомобільної техніки.

l . ПРИЗНАЧЕННЯ, ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА І ЗАГАЛЬНА БУДОВА

АВТОМОБІЛЯ КрАЗ-260.
Автомобіль високої прохідності КрАЗ-260 призначений для перевезення вантажів і буксирування причепів по дорогах всіх видів і бездоріжжю. Як базова машина, автомобіль КрАЗ~260Г призначений для монтажу, транспортування, а в ряді випадків і приводу робочого обладнання. Як база, автомобіль Краз-260 Г використовується в понтонно-мостовому парку ПМП-М, мостобудівній установці УСМ-2, важкому механізованому мосту ТММ-3М, екскаваторі ЕОВ-4421, автомобільному крані КС-3576.

^ Технічна характеристика

Тип автомобіля

високої прохідності

Вантажопідйомність автомобіля, кг

9000

Припустима повна маса буксируємого причепа, кг

10000

Власна маса автомобіля, кг

12775

В тому числі на передню вісь

6060

на задній візок

6715

Повна маса, кг

22000

В тому числі на передню вісь

6620

на задній візок

15380

Найбільше навантаження на шасі, кН

100

Максимальна швидкість машини, км/год

80

Гальмівний шлях з швидкості 40 кмгод., м

17,2

Колісна формула

6 х 6

Глибина, подоланого броду, м

1,2

Контрольна витрата палива, л/100 км при швидкості 50 км/год

34

Запас ходу по контрольній витраті палива, км

900

Найменший радіус повороту, м

13,5

Марка двигуна

ЯМЗ-238 Л

Максимальна потужність двигуна, при 2100 об.хв. кВт (к.с.)

220 (300)

Максимальний крутячий момент при 1500 об.хв., кгс·м (Н·м)

110 (1078,7)

Діаметр циліндра та хід поршня, мм

130×140

Робочий об’єм, л

14,86

Ступінь стискання

15,2

Напруга в мережі електрообладнання, В

24

АКБ 6СТ-190, шт

2

Генератор

Г288-А

Регулятор напруги

11.3702

Стартер

СТ103

Габаритні розміри, м




довжина

9,03

ширина

2,72

висота по тенту

3,15

висота по кабіні

2,99

база + база візка

4,6 + 1,4

колія

2,16

кліренс

0,37

довжина кузова

5,0

ширина кузова

2,52

висота борту

1,03

відстань від землі до дна кузова

1,56



^ Загальна будова

Автомобіль (рис. l) складається з таких складових частин:

рами 6;

силової установки 1;

трансмісії 3;

ходової частини 4;

рульового керування 2;

гальмівних систем 5;

електрообладнання;

пневмосистемы;

спеціального обладнання;

кабіни, платформи й оперення.
^ Рама автомобіля служить для розміщення і кріплення складових частин автомобіля.

Рама - клепана - зварена, лонжеронного типу. Лонжерони швелерного типу, з’єднані між собою штампованими поперечками. Попереду і позаду рами встановлені бампери. На задній поперечці встановлений буксирний пристрій двохсторонньої дії, а на передній по­перечці - буксирна вилка з гумовими амортизаторами. На рамі виконані отвори, кронштейни й інші елементи для монтажу збірних одиниць автомобіля.

Двигун - швидкохідний, V - подібний, восьмициліндровий, чотиритактний, багатопаливний дизель ЯM3-238Л с турбонаддувом. Він призначений для приводу ведучих коліс, складальних одиниць систем автомобіля (генератора, компресора, насоса гідропідсилювача), а для таких інженерних машин як УСМ-2, ТММ-3М і робочого обладнання. Технічна характеристика, будова, робота складових частин двигуна, основні несправності та регулювання приведені в навчальному посібнику „Двигуни ЯМЗ-238Л, ЯМЗ-238Н”.

^ Трансмісія автомобіля - механічна. Вона призначена для передачі і зміни моменту, що крутить, від двигуна до ведучих коліс, лебідки, а також до робочого обладнання (УСМ-2, ТММ-3М и ін.). Трансмісія (рис. 2) включає зчеплення 2, коробку передач 3, роздавальну коробку 4, карданні і головні передачі мостів 5, 6, 7, 8.

Пневмосистема служить для вироблення стиснутого повітря і подачі його до гальмівних приводів, системи регулювання тиску в шинах, склоочисників. Її основними елементами є: система живлення стисненим повітрям, пневматичний привід гальм, система регулювання тиску повітря в шинах.

^ Ходова частина служить для забезпечення руху автомобіля за рахунок крутячого моменту двигуна і зчеплення коліс автомобіля з проїзною частиною, зм'якшення ударних навантажень, що виникають при його русі. Вона включає підвіску і колісний рушій.

^ Рульове керування служить для підтримки або зміни напряму руху автомобіля. Воно включає кермову колонку з валом і колесом, кермовий механізм із розподільником, систему гідропосилення і кермові тяги.

^ Гальмівні системи призначені для гальмування автомобіля під час руху і стоянки. Вони включають робочу, стояночную (запасну), допоміжну (моторну) гальмівні системи.

Електрообладнання призначене для пуску двигуна і контролю за його роботою, освітлення і живлення інших споживачів (вентилятора, звукового сигналу, электропневмоклапанов і т,д,). Воно включає джерела і споживачі електричної енергії, розподільчу та запобіжну апаратуру, контрольно-вимірювальні прилади, електричну мережу і допоміжну апаратуру.

^ Спеціальне обладнання автомобіля представлене лебідкою, яка призначена для збільшення можливостей автомобіля по прохідності і витаскування застряглих машин.

Кабіна суцільнометалева, тримісна. Вона служить для розміщення водія (механіка-водія), органів керування, контрольно-вимірювальних приладів, обладнання для очищення й обдування вітрових вікон, опалення, вентиляції і т.д.

Платформа служить для розміщення і кріплення кузова або робочого обладнання. При монтажі на автомобіль робочого обладнання заводом-виготовлювачем здійснюється її доробка відповідно до вимог інженерних військ.

Оперення служить для запобігання складових частин автомобіля від попадання на них води, бруду, пилу. Оперення складають капоти, крила, бризковики.

Індивідуальний комплект ЗІП служить для забезпечення проведення технічного обслуговування і поточного ремонту автомобіля. Він включає: запасні частини (болти, гайки, шайби, ущільнювальні кільця, діафрагми пневмокамер, лампи, ремінь насоса гідропідсилювача керма і т.д.; інструмент (ключі, воротки, зубила, молотки, монтажні ломики, викрутки і т. д.); приналежності (домкрат, манометр шинний, шланг для накачування шин і для буксирування автомобіля, лійка, аптечка, лом, вогнегасник, чохли капота і радіатора, трос буксирний і т.д.) і укладка (шухляда для запасних частин, що возяться, сумка велика і мала для інструмента, інструментальна шухляда).
^ Принцип дії

При русі автомобіля момент, що крутить, від двигуна передається через зчеплення, коробку передач, роздавальну коробку, головні передачі мостів і карданні передачі до ведучих коліс. Добір потужності для приводу робочого обладнання здійснюється від коробки передач, привід лебідки виконується від роздавальної коробки.
^ 2. ТРАНСМІСІЯ АВТОМОБІЛЯ
2.1 Зчеплення

Зчеплення призначене для постійного з’єднання двигуна з коробкою передач та короткочасного роз'єднання їх при включенні, переключенні передач, забезпечення плавного рушання автомобіля з місця, а також для захисту елементів трансмісії від перевантажень.

^ Технічна характеристика

Тип - двохдискове, сухе, постійно замкнуте з гідропневматичним приводом.

Вільний хід педалі зчеплення, мм

44...70

Повний хід педалі зчеплення, мм

175...185

Кількість натискних пружин, шт.

28

Зчеплення встановлене на первинному валу коробки передач. Його ведучі частини зв'язані з колінчатим валом двигуна, ведені з коробкою передач. Таким чином, зчеплення зв'язує між собою двигун з коробкою передач.

^ Будова зчеплення

Зчеплення складається з: ведучих деталей, ведених деталей, механізму вимикання, приводу керування.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство оборони україни наказ
...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство освіти І науки України Львівський військовий інститут ну “Львівська політехніка”
Вступ с

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство оборони україни наказ
Тимчасове виконання обов’язків директора Департаменту відчуження військового майна Міністерства оборони України покласти на заступника...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство оборони україни наказ
Внести до наказу Міністра оборони України від 28 грудня 2012 року №900 “Про організацію підготовки та проведення у 2013 році ротацій...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство освіти І науки україни міністерс т во оборони україни міністерство культури І
Н а к а з 27. 10. 2009 3754/981/538/49

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство оборони україни наказ
Збройних Сил України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 15 листопада 2010 року №595, зареєстрованої в Міністерстві...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство оборони україни наказ Міністра оборони України
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17. 10. 97 №1153 “Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у міністерствах,...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни східноукраїнський національний університет імені володимира даля кафедра «Технологія машинобудування та інженерний консалтинг»
Програма розроблена на підставі програми державної атестації студентів Східноукраїнського національного університету імені Володимира...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconДо правил прийому на перший курс Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" у 2012 році для вступників у Військовий коледж сержантського складу
Військовому коледжі сержантського складу Військового інституту телекомунікацій та інформатизації Національного технічного університету...

Міністерство оборони україни військовий інженерний інститут iconЗаконодавчих актів
Указ президента України Про затвердження положень про міністерство оборони України та генеральний штаб збройних сил України

Додайте кнопку на своєму сайті:
windocs.com.ua


База даних захищена авторським правом ©windocs.com.ua 2013
звернутися до адміністрації
windocs.com.ua
Реферати
Автореферати
Методички
Документи

опубликовать
Головна сторінка